Nu te odihnești bine noaptea?

Polisomnografia este una dintre cele mai precise metode de evaluare a somnului și una din cele mai puternice instrumente de diagnosticare a tulburărilor de somn. O evaluare prin polisomnografie poate oferi informații prețioase legate de: modul în care funcționează sistemul nervos autonom, gradul de oboseală în perioadele de veghe, stresul emoțional și problemele respiratorii. Cercetările au demonstrat că evaluarea prin polisomnografie poate fi folositoare într-o gamă largă de tulburări, cum ar fi sindromul obstructiv al apneei in somn, narcolepsia, distonusul limbic, parasomniile și tulburarea comportamentului cu privire la somn. Evaluarea prin polisomnografie face posibil tratarea precoce a acestor condiții și reducerea simptomelor asociate, facand posibila o viata sanatoasa, de calitate, fara sforait.

Ce este polisomnografia si cu ce poate imbunatatii starea de sananate o astfel de evaluare? Cui se recomanda efectuarea unui astfel de test si ce beneficii poate avea.

Polisomnografia este o metodă de evaluare a somnului, care utilizează diversi senzori și tehnici pentru a monitoriza îndeaproape conditiile simptomelor somnului și ale nopții persoanei care se testeaza. Scopul acestei evaluari este de a detecta anumite cauze care cauzeaza disfunctii ale somnului indiferent daca pacientul sesizeaza sau nu. Acest test poate furniza informatii despre organismul iesit de la normal, calitatea somnului si toate afectiunile care intereseaza buna functionare a organismului.

Imbunatatirea starii de sanatate prin polisomnografie consta in furnizarea unui tratament adecvat consultandu-se legatura dintre starea de oboseala extrema si tulburarile de somn. Polisomnografia poate premite abordarea tratamentelor mai adecvate tuturor cazurilor specifice si le poate ghida in obtinerea unui somn sanatos.

Acest test se recomanda persoanelor suspectate ca sufera de sindrom obstructiv de apnee in somn, sindrom hipersomnia sau tulburari acute si cronice ale somnului. De asemenea, acesta poate fi folosit pentru oferirea unor date calitative ce contribuie la identificare unor magazine particulare cu privire la simptomele existente și depistarea altor disfunctii legate de somn (ex: tulburari neurologice). Beneficiile obtinute aud efectuarea unui astfel de test pot fi diminuarea proportionala a numarulu ide incidente si accidentare asociate cu starile patologice correlative, respectiv imbunatatirea capacitrati de control al simptomelor legate o stare patologica specifica din categoria tulburarilor de somn.

Insomnie

Citește mai departe